Deze keer hebben we een paar vraagjes voor onze Marjet.

Hoe ben je bij de Torentuin terechtgekomen?
Helemaal in het begin, toen ik in de Poorterij werkte, werd ik gebeld door Carien, met de vraag of de Poorterij een ruimte of beamer had. Toen vertelde zij over de Torentuin en ik dacht: wauw, dat is leuk! Het was eerst op het terrein waar mijn dochter met haar vriendjes speelden op braakliggend grond. Toen hoorde ik dat Carien met dat stuk grond plannen had. Ik weet de eerste keer nog dat we daar met zijn allen aan de slag gingen. 

Wat vind je het leukste om te doen in de tuin?
Het aller leukste in de tuin vind ik om te genieten van de bloemen en het met elkaar doen. 

Op de eerste plek komen de andere mensen, op de 2e plek de bloemen, op de 3e plek de groenten en op de 4e plek dat mijn man tegenwoordig ook vrijwilliger is. Ik hoop nog een keer stokrozen en de lampionplant te laten groeien in de tuin, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. 

Heb je een favoriet seizoen in de Torentuin? Waarom?

Ik hou van alle seizoenen. De zomer en daarna de winter hebben mijn voorkeur.

En sinds we de schuur hebben vind ik de winter ook heel leuk in de Torentuin, dat is zo knus. De zomer is favoriet door de uitbundigheid van de bloemen. Na een dag hard werken met elkaar in de tuin, is het echt een geluksmoment als ik met mijn schaartje een bos bloemen voor ons thuis ga plukken. Daar kunnen mijn man en ik zo van genieten! 

Tussen de bloemen is mijn favoriete plek, in de ‘sinaasappelschijf’, daar waar alles bloeit. Al gun ik mezelf weinig tijd om rustig te gaan zitten, omdat ik steeds alles van dichtbij wil bekijken. 

Wat betekent vrijwilligerswerk hier voor jou?

Het buiten zijn, met de bloemen en het in contact met andere mensen hebben. Ook de resultaten zien van waar we met elkaar aan hebben gewerkt blijft bijzonder. Bijvoorbeeld het leggen van de vloer in de schuur of op een innovatieve manier een aanrechtblad op de nieuwe keuken maken. Per jaar wordt het steeds mooier en professioneler. 

Mijn man en ik genieten er ook van om nieuwe mensen in de tuin te vertellen over wat we allemaal doen en wat er groeit.

Wat zou je willen zeggen tegen iemand die overweegt om vrijwilliger te worden?

De vriend van mijn dochter was zo enthousiast door onze verhalen dat hij een paar keer vanuit Amsterdam op zaterdag naar de Torentuin is gekomen om mee te helpen. 

Dus kom ook, haak aan en geniet met ons mee! Alles is goed, je hoeft het niet te kunnen, wij leren het je wel. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *